Veelgestelde vragen
Regel het eenvoudig zelf en krijg direct antwoord op je vraag.
Kies een onderwerp
Aankomst en verblijf
- Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?
Kampeerplaats
Op de dag van aankomst mag je vanaf 13.00 uur je kampeerplaats op. Indien je eerder aankomt, mag je al wel gebruik maken van de faciliteiten van het park. Op de dag van je vertrek dien je de kampeerplek voor 12.00 uur vrij te maken. Uitzonderingen hierop is de zondag tijdens het Hemelvaartsweekend en 2e Pinksterdag, dan mag je bij een arrangement tot 20.00 uur s avonds kamperen!Accommodaties
De accommodatie is op de dag van aankomst vanaf 15:00 uur beschikbaar en je dient de accommodatie op de dag van vertrek voor 10.00 uur te hebben verlaten.Uiteraard mag je ook op de dag van vertrek nog gebruik maken van alle faciliteiten die de camping te bieden heeft.
- Wat zijn de openingstijden van de receptie?
Bekijk hier de actuele openingstijden.
- Hoe kan ik inchecken buiten de openingstijden van de receptie?
Het is geen probleem wanneer je na sluitingstijd van de receptie aankomt. Neem vooraf contact met ons op, zodat we een en ander met je kunnen afstemmen over je aankomst.
E-mail: info@ommerland.nl Tel. 0529-451362- Kan ik met de auto het park op- en afrijden wanneer ik wil?
Wanneer je kenteken bij ons bekend is en tijdens je vakantie kun je altijd het park op- en afrijden.
- Mag ik bezoek ontvangen?
Ja gezellig! Meld vooraf het bezoek aan en ze mogen het park oprijden en parkeren op het park voor € 5,00 per gezin. Willen je gasten gebruikmaken van het zwembad dan betaal je hier € 6,00 per persoon voor.
- Parkeren bezoekers en logés
Meld je bezoekers en logés vooraf aan en ze mogen het park oprijden en parkeren op het park voor € 5,00 per dag.
- Mag ik barbecueën tijdens mijn verblijf?
Ja, je mag altijd op gas of elektra barbecueën buiten bij je eigen vakantieverblijf.
Barbecueën op kolen wordt tijdens lange droogte soms afgeraden door de brandweer. Dan geldt er een code rood en mag je alleen op gas/elektra barbecueën. Bij de receptie hangt een groot bord, wanneer deze op groen staat, mag je ook barbecueën op kolen. Staat deze op rood, dan mag je alleen barbecueën op gas/elektra.
- Hebben jullie een oplaadpunt om mijn elektrische auto op te laden?
Vakantiepark Ommerland is voorzien van een Ecotap® laadpunt voor alle merken elektrische plug-in-hybride voertuigen.
- Wat zijn de verkeersregels op het park?
- Op onze wegen en paden hebben voetgangers altijd voorrang.
- Bromfietsen, scooters, elektrische steps en elektrische (mini) quads dienen bij de receptie geparkeerd te worden en zijn niet toegestaan op het terrein.
- Je mag één auto op de kampeerplaats/bij de accommodatie. Denk eraan dat je je auto parkeert op je eigen kampeerplaats of zo dicht mogelijk bij je accommodatie.
- Het kenteken van de auto dient bij de receptie te worden doorgegeven zodat de slagboom bij aankomst en vertrek automatisch voor je opengaat.
- Zijn elektrische steps toegestaan?
Bromfietsen, scooters, elektrische steps en elektrische (mini) quads dienen bij de receptie geparkeerd te worden en zijn niet toegestaan op het terrein.
Wijzigen en annuleren
- Kan ik mijn reservering nog wijzigen na het reserveren?
Ja, kleine wijzigingen* kun je altijd aan ons doorgeven en wij passen deze kosteloos voor je aan. Voor overige wijzigingen en (eventuele) mogelijkheden kun je contact met ons opnemen: www.ommerland.nl/contact
*kleine wijzigingen: aantal personen en bijgeboekte extra’s
- Kan ik de datum van mijn verblijf nog wijzigen na het reserveren?
Voor het bekijken van de (eventuele) mogelijkheden voor jouw reservering kan je per mail of telefonisch contact opnemen met de receptie. www.ommerland.nl/contact
- Hoe wijzig ik mijn reisgezelschap in "mijnommerland"?
Het is niet mogelijk om zelf je reisgezelschap te wijzigen. Je kan hiervoor contact opnemen met de receptie. www.ommerland.nl/contact
- Hoe kan ik de bijgeboekte extra's wijzigen of annuleren?
Het is niet mogelijk om zelf bijgeboekte extra’s te wijzigen of te annuleren. Wil je iets wijzigen of annuleren, dan kun je contact opnemen met de receptie. www.ommerland.nl/contact
- Kan ik mijn reservering nog annuleren?
Ja, je kunt je reservering altijd annuleren. Als je dit binnen 24 uur na het reserveren doet, dan is dat zelfs kosteloos. Je kunt je reservering alleen schriftelijk per mail annuleren. Telefonisch annuleren is niet mogelijk.
Als je geen annuleringsverzekering hebt afgesloten, worden er bij annulering kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden berekend op basis van de huursom en kan je vinden in de Recron-voorwaarden.
- Wat kost het annuleren van een reservering?
Je kunt kosteloos annuleren tot 24 uur na het reserveren. Daarna worden er kosten gerekend. Deze kosten worden berekend op basis van de huursom en kun je vinden in de Recron-voorwaarden.
- Tot wanneer is het mogelijk om een annuleringsverzekering bij te boeken?
Je kunt een annuleringsverzekering afsluiten tot 7 dagen na het boeken. Bij last minute boekingen tot maximaal 3 dagen voor aankomst, kun je een annuleringsverzekering afsluiten.
- Wat zijn de voorwaarden van mijn annuleringsverzekering?
De voorwaarden van de annuleringsverzekering vind je hier.
Reserveren en betalen
- Is het mogelijk om een optie te nemen op een vakantieverblijf?
Ja, het is mogelijk om een optie te nemen op een vakantieverblijf. Dit kan alleen per mail via info@ommerland.nl of telefonisch via tel. 0529-451362
- Vanaf welke leeftijd mag ik reserveren?
Wanneer je 21 jaar of ouder bent mag je met je gezin een reservering bij ons maken op een kampeerplaats. Wij ontvangen geen vriendengroepen of jongeren tussen 21 25 jaar. Camping Ommerland beschikt niet over een jeugdveld waar je als jongere kunt kamperen.
- Krijg ik een bevestiging van de betaling van mijn reservering?
Ja, wanneer je via IDEAL een betaling doet, ontvang je van IDEAL een bevestiging. Wanneer je zelf een betaling voldoet via een bankoverschrijving, ontvang je geen bevestiging. Op jouw account in Mijn Ommerland kan je de betaling terugvinden, zodra deze is verwerkt.
- Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn reservering, wat nu?
Je ontvangt een bevestiging van je reservering op het e-mailadres dat je bij het reserveren hebt ingevuld. Het kan zijn dat het emailadres niet klopt of dat deze in de map “ongewenste e-mail” is terechtgekomen of je spambox. Heb je geen bevestiging ontvangen? Neem dan even contact met ons op. E-mail: info@ommerland.nl
Telefoonnummer: 0529-451362- Kan ik meerdere vakantieverblijven tegelijk reserveren?
Het is niet mogelijk om online meerdere vakantieverblijven tegelijk te reserveren. Als je meerdere vakantieverblijven wilt reserveren, neem dan contact met ons op. E-mail: info@ommerland.nl
Telefoonnummer: 0529-451362- Wanneer moet ik betalen?
Als je reserveert, betaal je direct een aanbetaling van 50% van het totale factuurbedrag. Het restantbedrag moet uiterlijk 4 weken voor aankomst zijn voldaan. Boek je binnen 4 weken voor aankomst, dan dien je het bedrag direct te voldoen. Reserveer je Last-Minute, dan is een IDEAL-betaling heel snel bij ons binnen, dus kun je ook makkelijk vooraf betalen. Dan kan bij aankomst je vakantie echt beginnen!
- Mag ik ook bij het vertrek betalen?
Nee, het is niet mogelijk om bij vertrek te betalen. Voor aankomst moet de reservering helemaal voldaan zijn.
- Wat gebeurt er als ik niet op tijd betaal?
Wanneer je niet op tijd betaalt, ontvang je van ons een betalingsherinnering. Als je hier niet op reageert, annuleren wij je reservering via de RECRON-voorwaarden.
- Is het mogelijk om mijn reservering bij aankomst te betalen?
Normaal geldt, dat het totaalbedrag uiterlijk 4 weken voor aankomst moet zijn voldaan. Reserveer je last minute dan is een iDEAL betaling heel snel bij ons binnen, dus kun je ook makkelijk vooraf betalen. Dan kan bij aankomst de vakantie echt beginnen! Voor alle andere reserveringen geldt, dat het totaalbedrag uiterlijk 4 weken voor aankomst voldaan moet zijn.
- Kan ik een uitgestelde betaling aanvragen of in termijnen betalen?
Betalen in termijnen is alleen mogelijk bij een heel seizoenarrangement. Voor alle reserveringen geldt, dat je 50% binnen 14 dagen na reserveren dient te voldoen en 50% uiterlijk 4 weken voor aankomst. Seizoenplaats betalen in termijnen. De betaling voor een seizoenplaats wordt verdeeld in drie gelijke termijnen, die betaalt moeten zijn voor 1 februari, voor 1 april en voor 1 juni. Wanneer je een heel seizoen geboekt hebt en het volledige bedrag in één keer aan ons voldoet voor 1 januari van het jaar van aankomst, dan ontvang je nog eens € 35,- korting.
- Naar welk rekeningnummer moet ik mijn betaling overmaken en moet ik daar nog iets bij vermelden?
Je ontvangt vrijwel direct na het reserveren de bevestiging in je mail. Hierin staan alle gegevens voor de betaling. Als je via Mijn Ommerland betaalt, dan kan dit makkelijk via IDEAL en heb je geen IBAN van Ommerland nodig.
Bankgegevens Ommerland
IBAN: NL49RABO0348956673
BIC: RABONL2UVermeld bij je betaling altijd je reserveringsnummer.
App (Mijn) Ommerland
- Wat is de App (Mijn) Ommerland?
De App (Mijn) Ommerland is een persoonlijke omgeving waar je makkelijk je reservering kan bekijken en betalen. Daarnaast is het mogelijk om je gegevens te wijzigen en aan te vullen.
Ook kun je hier de actuele openingstijden van alle faciliteiten bekijken. Reserveren bij onze manege, het animatieprogramma bekijken en je vindt er leuke tips voor activiteiten in de omgeving.
Je kunt de App (Mijn) Ommerland ook als app op je telefoon downloaden en op die manier nog makkelijker de mogelijkheden gebruiken.
- Heb ik een account nodig van de App (Mijn) Ommerland
Je hebt geen account nodig van de App Mijn Ommerland, maar het is wel heel handig. Je kunt hier namelijk je reservering inzien en betalen, maar ook je gegevens aanpassen zoals bijvoorbeeld je kenteken invullen voor aankomst.
- Hoe vraag ik een account voor de App (Mijn) Ommerland aan?
Heb jij een reservering bij Ommerland en heb je nog geen inloggegevens? Ga naar de App (Mijn) Ommerland en naar “Nog geen account?”. Vul hier het e-mailadres in waarop je de reservering hebt gemaakt. Je ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail met je wachtwoord. Na het inloggen is het direct mogelijk om een eigen wachtwoord aan te maken.
Het is alleen mogelijk een account voor App (Mijn) Ommerland aanmaken, als je een vakantie bij ons hebt geboekt.
- Inloggen in de App (Mijn) Ommerland lukt niet, wat nu?
Je kunt alleen inloggen met het e-mailadres waarmee je hebt geboekt. Soms helpt het als je je wachtwoord opnieuw instelt. Dit kun je doen door op “Wachtwoord vergeten?” te klikken. Vul je e-mailadres in en je ontvangt een e-mail met je wachtwoord. Na het inloggen is het direct mogelijk om een eigen wachtwoord aan te maken.
Help dit niet? Neem dan contact met ons via telefoonnummer 0529- 451 362, zij lossen het graag voor je op.
Jaarplaatsen
- Wat zijn de tarieven van een jaarplaats?
Wanneer je een stacaravan of chalet wilt kopen bij Camping Ommerland, krijg je te maken met diverse kosten. De kosten behorende bij een jaarplaats kunnen bestaan uit eenmalige kosten en jaarlijkse kosten.
Bekijk de tarieven
- Welke stacaravans en chalets zijn er te koop?
Via JouwChalet.nl bekijk je alle stacaravans en chalets die momenteel te koop staan bij Camping Ommerland.
Bekijk hier ons actuele aanbod
Bekijk hier ook de mogelijkheden om een nieuw chalet te kopen en te plaatsen bij Camping Ommerland.
- Is het toegestaan om te wonen op Ommerland (in mijn eigen stacaravan of chalet)?
Nee, het is niet toegestaan om te wonen op Camping Ommerland. Wel zijn wij het hele jaar geopend en kun je dus zelf bepalen, wanneer je bij ons je vakanties en vrije tijd doorbrengt.
Klachten
- Ik heb een klacht, nog voor mijn verblijf. Waar kan ik terecht?
Wat vervelend dat je niet tevreden bent over Camping Ommerland. We doen er alles aan om het voor jou, tijdens én na je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. We willen graag met jou tot een oplossing komen.
Om een klacht te melden, kan je het beste contact opnemen met ons via de telefoon of via de e-mail.
- Ik heb een klacht tijdens mijn verblijf, waar kan ik terecht?
Wat jammer dat je verblijf niet is wat je er van had verwacht. We willen je graag verder helpen. Ga hiervoor even langs bij de receptie. De medewerkers van de receptie zullen er alles aan doen om jouw verblijf alsnog zo prettig mogelijk te maken.
- Ik heb een klacht tijdens mijn verblijf, maar kom niet tot een oplossing met de receptie. Wat nu?
Wat lastig dat je er samen niet uitkomt. De receptie is er om problemen voor je op te lossen. Als dit niet lukt, zal de beheerder de klacht overnemen. Wanneer de beheerder niet beschikbaar is of je ontevreden bent met de afhandeling van je klacht door de beheerder, mag je ons ook een e-mail sturen. We willen graag met jou tot een oplossing komen.
- Ik heb een klacht na mijn verblijf, waar kan ik terecht?
Wij vinden het erg jammer dat je niet tevreden bent over Camping Ommerland. We proberen onze gasten altijd met een tevreden gevoel terug te laten kijken op hun verblijf. We willen dan ook graag met jou tot een oplossing komen.
Om een klacht te melden, mag je natuurlijk altijd een e-mail sturen naar info@ommerland.nl. Vermeld hierin je klacht, boekingsnummer, contactgegevens en alle andere informatie die nuttig kan zijn. Wij gaan met je klacht aan de slag en streven ernaar binnen 14 dagen een reactie te sturen.
Honden
- Zijn huisdieren toegestaan?
Ja, honden en katten zijn bij Camping Ommerland toegestaan op speciaal toegewezen kampeervelden en in speciaal toegewezen accommodaties.
Andere huisdieren zijn niet toegestaan.
Kamperen
Op de speciale hondenkampeervelden zijn zelfs tot 4 honden gratis toegestaan.Accommodaties
In onze Lodges zijn maximaal 2 huisdieren toegestaan. In alle Chalets en een aantal Bungalows zijn zelfs tot 4 honden toegestaan. Je betaalt eenmalig een schoonmaaktoeslag wanneer je één of meerdere honden meeneemt.- Wat zijn de extra kosten voor het meebrengen van een huisdier?
Als je komt kamperen, betaal je niets extra’s wanneer je één of meerdere honden meeneemt!
Als je een accommodatie reserveert met een huisdier, brengt dit extra schoonmaakwerkzaamheden met zich mee. Je betaalt daarom eenmalig een schoonmaaktoeslag van € 19,25 per accommodatie, ongeacht hoe lang je verblijft.
Faciliteiten
- Welke faciliteiten biedt Ommerland?
Ommerland beschikt over verschillende faciliteiten. Zoals een binnen- en buitenzwembad met spraypark, een grote speeltuin, Brasserie Ommerland, supermarkt, manege, Chill Out, Outdoorcentrum NuNature met klimbos, Wellness Salon Ommer Oase, speel jungle, wasserette en zelfs een hondendouche.
Bekijk hier alle faciliteiten die Vakantiepark Ommerland te bieden heeft.
- Hoe kan ik reserveren bij Outdoorcentrum NuNature?
Verblijf je op Camping Ommerland en wil je een activiteit bij Outdoorcentrum NuNature reserveren? Dan kan dat heel gemakkelijk online!
Het is ook mogelijk om bij het loket van Outdoorcentrum Nunature te reserveren (gelegen naast de receptie). Dit kan in de vakantie- en speciale periodes dagelijks van 10.00 – 13.00 uur. Betalen kan via een betaallink op je telefoon (contant en pin niet mogelijk).
- Is het zwembad voor iedereen vrij toegankelijk?
Nee, wanneer je niet te gast bent bij Camping Ommerland mag je geen gebruik maken van de zwembadbaden en het spraypark. Bezoekers van gasten die op de camping verblijven, mogen er na aanmelding bij de receptie en tegen betaling van € 5,00 p.p. wel gebruik maken van de zwembaden en het spraypark.
- Welke speciale voorzieningen zijn er aanwezig voor kinderen?
– Binnen- en buitenzwembad
– Waterglijbanen en spraypark
– Speeltoestellen op diverse velden
– Grote centrale speeltuin
– Extra bij te boeken kinderbed en kinderstoel
– Bo en Bibi knutselclub
– Air-trampoline
– Pumptrackbaan- Worden er activiteiten georganiseerd?
Ommerland biedt tijdens de meeste schoolvakanties een uitgebreid animatieprogramma! Ook worden er diverse leuke activiteiten en evenementen georganiseerd door Ommerland. Verder organiseren ook Outdoorcentrum Nunature, Hondencentrum Wraf, Manege Ommerland, Brasserie Ommerland en Bostheater Ommen tal van verschillende activiteiten.
Ontdek alle activiteiten
Kamperen
- Hoe laat kan ik inchecken?
Je kan inchecken vanaf 13.00 uur. Mocht je eerder zijn, dan mag je wel gebruik maken van de faciliteiten tot je kampeerplaats beschikbaar is.
Heb je een plek met Privé sanitair dan kan je inchecken vanaf 15:00 uur
- Hoe laat kan ik uitchecken?
Je kunt uitchecken tot 12.00 uur. Indien je bij aankomst een Icon hebt ontvangen, lever je deze bij de receptie in. Je borg ontvang je dan weer retour, houd je pinpas bij de hand voor het retourpinnen.
Uitzondering dus voor plekken met privé sanitair uitchecken is dan om 10:00 uur
- Kan ik dagelijks aankomen op de camping?
Het is mogelijk om dagelijks* aan te komen op een kampeerplaats.
Een kampeerplaats kan je vanaf 13.00 op en op de vertrekdag** dien je de plaats voor 12.00 vrijgemaakt te hebben.
* Uitgezondering; in speciale periodes en in de zomervakantie is het alleen mogelijk om van zaterdag zaterdag te reserveren
**Uitzondering; arrangement met een vaste aankomst- en vertrekdag of -tijd
***Uitzondering plek met privé sanitair incheck vanaf 15:00 uur
- Wat is het verschil tussen een basis, basisplus en comfort kampeerplaats?
Een comfort kampeerplaats heeft net iets meer comfort dan een basis kampeerveld! We leggen hieronder de verschillen uit.
Op een basis kampeerplaats heb je:
– 4 ampère stroomvoorziening
– Een waterkraan op het veld/sanitair gebouwOp een basisplus kampeerplaats heb je:
– 6 ampère stroomvoorziening
– Een waterkraan op het veld / sanitair gebouwOp een comfort kampeerplaats heb je:
– 10 ampère stroomvoorziening
– Aan- en afvoer van water op je plek
– Digitale televisie- Waar kan ik de plattegrond vinden?
Bekijk hier de plattegrond van Camping Ommerland
- Welke apparaten kan ik gebruiken op mijn kampeerplaats?
Je kan bij een 4 ampère kampeerplaats maximaal 880 Watt tegelijk verbruiken, bij een kampeerplaats met 6 ampère 1320 Watt en bij een 10 ampère kampeerplaats 2200 Watt.
Om je een idee te geven van het verbruik van de keukenapparatuur*:
- Koelkast 30 Watt
- Friteuse 850 Watt
- Magnetron 750 Watt
- Combimagnetron 1700 Watt
- Koffiezetapparaat 900 Watt
- Waterkoker 1725 Watt
- Tosti ijzer 1000 Watt
- Mixer 1660 Watt
- Haarföhn 2000 Watt
* dit is het gemiddelde verbruik en kan per apparaat variëren
- Hoe groot is een kampeerplaats bij Ommerland?
Onze kampeerplaatsen hebben een gemiddelde afmeting van 100 m2. Onze comfort kampeerplaatsen zijn gemiddeld 120 m2.
- Waar vind ik de plekken met de meeste zon?
Camping Ommerland ligt midden in het bos, maar dat wil niet zeggen dat de zon niet schijnt! Er zijn diverse zonnige plekken. Hier sta je op de Noordkant van het veld met de caravan of tent richting het Zuiden. In de ochtend komt de zon dan in het Oosten op aan de zijkant van de caravan. Gedurende de dag draait de zon voor de tent langs en gaat vervolgens aan de Westkant weer onder. Aan de andere kant van de caravan dus.
De meest zonnige plekken:
Ommergras
● 11 t/m 17
● 35 t/m 44
● 59 t/m 66
● 76 t/m 85
● 99 t/m 102Ommerhei
● 8 en 9
● 11,12,13,14,15,16
● 17,18,19
● 28,29,30Ommerbos
● 1 t/m 5
● 18 t/m 24
● 31 t/m 33Ommerhout
● 3 t/m 7
● 22 t/m 26
● 27 t/m 33
● 57 t/m 64
● 65 t/m 72
● 93 t/m 98
● 102 t/m 104Ommervallei
● 7 t/m 11
● 18 t/m 23
● 29 t/m 32
● 42 t/m 47
● 62 t/m 69
● 70 t/m 75
● 95 t/m 102Ommerberg
● 16 t/m 21
● 51 t/m 54
● 72 en 73- Mag de auto op de kampeerplaats?
Ja, bij je reservering is gratis inbegrepen dat je met één auto mag doorrijden naar je kampeerplaats. Je auto dien je tijdens je verblijf ook op je kampeerplek te parkeren.
In het geval je met meerdere auto’s komt, mogen ze wel om-de-beurt het park op, we hebben dan beide kentekens nodig. De 2e auto kan kosteloos geparkeerd worden, buiten de slagboom, op
de parkeerplaats bij de receptie. Let op: hier is beperkt ruimte!Wanneer je liever met 2 auto’s tegelijk op je kampeerplek terecht wil kunnen, dien je voor de 2e auto bij te betalen. Maak dit gemakkelijk in orde door even met de receptie te bellen of een mailtje te sturen naar info@ommerland.nl.
- Moet ik een minimum aantal nachten verblijven?
Bij Camping Ommerland kan je al vanaf 1 nacht komen kamperen. Tijdens speciale periodes, zoals Hemelvaart en Pinksteren, kan je alleen het arrangement reserveren. In week 29 t/m 33 (zomervakantie) is het alleen mogelijk te reserveren van zaterdag tot zaterdag.
- Hoeveel slaaptentjes mogen er op de kampeerplek?
Er mogen twee slaaptentjes (max. 6 vierkante meter per tentje) op de kampeerplaats bij Camping Ommerland.
- Wat is bij de huur van een kampeerplaats inbegrepen?
Bij de huur van jouw campingplaats is inbegrepen:
- 2 personen
- Douches en warm water
- Elektriciteit (m.u.v. seizoensarrangementen)
- 1 auto op de plaats
- 2 bijzettentjes (max. 6 m² per tentje)
- Toegang tot zwembad
- Tot 4 honden (op de hondenvelden)
- BTW
- Internet
- Aan- en afvoer water (comfort kampeerplaats)
- Digitale televisie (comfort kampeerplaats)
Niet bij de huur inbegrepen:
Verplichte bijkomende kosten
- Toeristenbelasting/zuiveringslasten € 1,25 per persoon per nacht
- Borg Icon
- Toeslag extra personen (vanaf de 3e persoon € 6,00 p.p.p.n.)
Optionele bijkomende kosten:
- Voorkeursplaats € 12,50 per boeking
- Annuleringsverzekering
- Extra auto op de plaats € 5,- per nacht
- Premium internet upgrade
- Huur DVB-T receiver + HDMI kabel voor digitale kabeltelevisie
- Hondenafzetting € 2,50 per nacht + € 25,00 borg
- Wat houdt borg Icon eigenlijk in?
Voor de sanitairgebouwen op de velden Ommervallei, Ommerhout, Ommergras en Ommerbos heb je een Icon nodig. Je gebruikt de Icon als je warm water wilt gebruiken in de douche of de afwasbakken. Ook heb je de Icon nodig bij de hondendouche. Je betaalt voor de borg € 25,-, welke je bij inlevering weer retour ontvangt. Wij vragen een borg voor de Icon sleutel, omdat we deze sleutel graag weer terugkrijgen, zodat we deze weer kunnen gebruiken voor nieuwe gasten.
Neem bij vertrek je pinpas mee, dan kunnen we de borg terugpinnen.
- Kan ik reserveren met mijn ASCI- of CKE-kaart?
Vanaf 2024 is het niet meer mogelijk om tegen het ACSI-tarief te komen kamperen.
Op vertoon van je CKE-kaart kan je in het voor- en naseizoen voordelig kamperen bij Camping Ommerland in Ommen. Ontdek meer
- Is het sanitairgebouw geschikt voor mindervaliden?
Al onze sanitairgebouwen (m.u.v. Ommerhei-en berg) zijn geschikt voor mindervaliden. Het gebouw is toegankelijk en zijn speciale ruimtes voor mindervaliden. Er zijn rolstoeltoegankelijke toiletten met beugels, deze zijn niet verhoogd. Verder is er een stoel voor onder de douche en een losse douchekop. Om van de mindervalideruimtes gebruikt te kunnen maken, dien je je Icon bij de receptie te laten activeren.
- Mag je barbecueën op je kampeerplaats?
Ja, je mag altijd op gas of elektra barbecueën buiten bij je eigen vakantieverblijf.
Barbecueën op kolen wordt tijdens lange droogte soms afgeraden door de brandweer. Dan geldt er een code rood en mag je alleen op gas/elektra barbecueën. Bij de receptie hangt een groot bord, wanneer deze op groen staat, mag je ook barbecueën op kolen. Staat deze op rood, dan mag je alleen barbecueën op gas/elektra.
- Verkopen jullie gasflessen?
Voor gasflessen kun je terecht bij de supermarkt op de camping.
Accommodaties
- Hoe laat kan ik inchecken?
Je kunt inchecken vanaf 15.00 uur. Mocht je eerder zijn, mag je wel gebruik maken van de faciliteiten tot je accommodatie beschikbaar is. Je auto mag je dan parkeren bij de receptie of op de parkeerplaats bij de horeca.
- Hoe laat kan ik uitchecken?
Ja kan uitchecken tot 10.00 uur. De sleutels lever je in bij de receptie. Wanneer je eerder vertrekt, buiten de openingstijden van de receptie, dan kun je de sleutels door de brievenbus in de voordeur van de receptie stoppen.
- Kan ik dagelijks aankomen bij Ommerland?
De standaard aankomst- en vertrekdagen zijn op maandag* en vrijdag. Wanneer een feestdag op maandag of vrijdag valt, zal de aankomst- of vertrekdag veranderen.
Op aanvraag is het wel mogelijk om dagelijks aan te komen.
* tijdens de zomervakantie zijn de aankomst- en vertrekdagen alleen op vrijdag
- Welke tv-zenders kan ik ontvangen?
Je kunt bij de receptie een lijst op vragen van alle tv- en radiozenders. Dit is wel onder voorbehoud van wijzigingen door onze zenderprovider
- Kan ik internet ontvangen in de accommodaties?
Ja, elke accommodatie is voorzien van gratis wifi-internet. Op de voorkant van de informatiemap vind je de inloggegevens.
- Waar kan ik de plattegrond vinden?
Bekijk hier de plattegrond van Vakantiepark Ommerland.
- Kan ik kindermeubilair bijboeken?
Ja, het is mogelijk om een kinderbed of kinderstoel bij te boeken. Je betaalt € 5,75 voor een kinderstoel en voor een kinderbed € 2,50 per nacht en kan dit gemakkelijk bijboeken tijdens het online reserveren of later via mijnommerland.
Wist je dat.wij Kinder Bungalows verhuren die standaard zijn voorzien van kindermeubilair?
- Welke (keuken)inventaris is er aanwezig in de bungalow?
Dit verschilt per accommodatiesoort. Kijk op www.ommerland.nl/accommodaties voor de inventaris per accommodatiesoort.
- Zijn alle accommodaties rookvrij?
Ja, alle accommodaties zijn rookvrij.
- Mag de auto bij de accommodatie worden geparkeerd?
Ja, er mogen 2 autos bij onze accommodaties geparkeerd worden. Bij de Familie Bungalow mogen maximaal 4 auto's worden geparkeerd.
Om het terrein op en af te kunnen rijden, hebben wij jouw kenteken nodig. Je mag 24 uur per dag het terrein op en af.
- Wat is bij de huur van mijn accommodatie inbegrepen?
Bij de huur van je accommodatie is inbegrepen:
- Elektriciteit, gas en water
- Eindschoonmaak
- Toegang tot zwembad (binnen en buiten)
- Max. 4 honden (in de Honden Bungalows en Vechtdal Chalets) en max. 2 honden in de Lodges
- Internet
- BTW
Niet bij de huur inbegrepen:
Verplicht bijkomende kosten- Bedlinnen € 10,00 per persoon
- Toeristenbelasting € 1,25 per persoon per nacht
- Alleen van toepassing bij huisdiervriendelijke accommodaties: € 20,25 schoonmaaktoeslag
Optionele bijkomende kosten:
- Voorkeursboeking € 26,50 per boeking
- Parkeertarief voertuigen bezoekers € 5,00 per dag
- Kindermeubilair per item € 6,00
- Badlinnen € 4,75 per persoon (één badlaken en twee handdoeken)
- Annuleringsverzekering (Je betaalt 5,50 % premie over huurprijs van de kampeerplaats/accommodatie + € 3,50 poliskosten + 21 % assurantiekosten over de premie en de poliskosten)
- Hondenafzetting € 2,50 per nacht + € 25,00 borg
- Van wanneer tot wanneer loopt een weekend-, midweek- en weekverblijf?
Weekendverblijf
Een weekend begint vrijdag om 15.00 uur en eindigt maandag om 10.00 uur (3 overnachtingen)
Midweekverblijf
Een midweekverblijf begint maandag om 15.00 uur en eindigt op vrijdag om 10.00 uur (4 overnachtingen)
Weekverblijf
Een weekverblijf begint op vrijdag om 15.00 uur en eindigt op vrijdag om 10.00 uur of begint op maandag om 15.00 uur en eindigt op maandag om 10.00 uur (7 overnachtingen)
- Zijn bedlinnen, handdoeken en keukendoeken inbegrepen?
Bedlinnen zijn inbegrepen
Voor bedlinnen betaal je een extra bedrag per persoon bovenop de huur van de accommodatie, dit neem je standaard bij ons af. Bedlinnen kun je niet annuleren. Het bedlinnenpakket bestaat uit een overtrek voor de dekbedden, kussens en het matras.
Handdoeken zijn optioneel
Handdoeken zijn niet standaard inbegrepen bij je boeking, maar dit kun je wel toevoegen aan je boeking onder extra's. Per besteld handdoekenpakket ontvang je 1 badlaken en 2 handdoeken. Als je dus 1 pakket toevoegt, ontvang je 3 handdoeken.
Keukendoeken zijn inbegrepen
Naast 1 keukendoek, 2 vaatdoeken en 2 theedoeken ontvang je ook een serviceset. Onze serviceset bestaat uit een afwasborstel, afwasmiddel, spons, lucifers, wc-rol en een vuilniszak.